Som att bo i husvagn

Medan husvagnen står hemma vid radhuset och blir rengjord befinner jag mig på en ö i skärgården.

Husvagnen får golvet torkat och rengjort och sedan skall det på polish!
Toppenfint blir det. Materialet i golvet är sådant där 70-tal ? kork-o-plast.
Det är en riktigt snygg färg och mönstret är småbitar lagda som ett stengolv.
Men som sagt det är korkmönster på. Bra färg till våra rosa rosor och det vita.
Nu blir det blankt och uppfräschat tills vi ska ut på äventyr igen.

Jag får vänta att se det tills jag kommer hem. Ja, just det jag är ute i vår pyttel-lilla
stuga på ön i skärgården. Det är som att bo i husvagn. Dessutom har grannarna
som bor i ett litet hus en bit bort, idag kommit ut och SATT PÅ RADION!!!  Jag tycker
det är förfärligt, eftersom det är tystnaden, havets brus, fåglarnas sång och vindens
flapper i segeldukarna jag har kommit hit för att höra. Men, associationerna går till camping-
plats alltså. Camping när man inte hittat en lugn plats. (Det gör man oftast.) 



Skönt att lyssna på vattnet som sköljer över stenarna

Vi söker oss gärna till vattnet på vår husvagnsäventyr. Vadstena vid Vättern,
Stenåsa vid Östersjön och Åsa och Marstrand vid havet på Västkusten. 

Jag älskar havet. Det stora blå som glittrar och dansar i solen, som brusar
och skummar i vinden, som böljar och svalkar. 

Att titta ut över havet är den bästa meditationen för mig. Jag blir både upprymd och lugn. 
Att få vara en del av denna mäktiga naturupplevelse.

Det är nog bra för alla en stunds havstittande varje dag. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0