Älska Öland varsamt

Ja, ön kallas för solens, vindarnas och vattnets ö.



Gissa var vi har varit?



Långe Jan finns där.



Ett matställe med fantastiskt god mat med anknytning till Öland. Mannen åt lufsa och fläsk och jag åt en fisksoppa som Östersjölax. Urgott! För att inte tala om utsikten: havet, stenar där sälarna ligger och solar sig och så fåglar, fåglar, fåglar.



Nils glömde visst sina små skor .......



Himmelsblå cikoria.



Blåeld



Och det vackrast lilla hus jag vet! Bått är det också, som himmel och hav.

Ja, har ni gissat rätt nu så har ni gissat ÖLANDS SÖDRA UDDE! - en av de vackraste platserna jag vet.

Jag rekommenderar er att åka dit.

 

Och så hem till husvagnen efter dagens utflykt. Placerad i bästa perfekta halvskugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0