Man ser fotstegen i sanden



Ja, fotsteg ser man också i sanden på stranden. Och det kommer mig att tänka på denhär fina lilla berättelsen som jag vet att i alla fall min dotter tycker väldigt mycket om.


Fotsteg i sanden

En natt hade en flicka en dröm om att hon

vandrade längs med stranden tillsammans med Gud. 
Över himlen blixtrade det scener från hennes liv..
Vid varje scen, märkte hon två par av fotsteg
i sanden; ett par tillhörde henne själv,
det andra tillhörde Gud.





När den sista scenen av hennes liv blixtrade framför henne,
tittade hon tillbaka på fotstegen i sanden-

Hon såg att många gånger längs vägen av hennes
liv så var där endast ett par av fotsteg,
och det skedde vid de allra mörkaste
och svåraste stunderna i hennes liv...





Detta bekymrade henne och hon frågade
Vår Herre om det. "Gud, du sa att när jag väl bestämt
mej att föja dej, då skulle du vandra med mej hela vägen.
Men under de mörkaste stunderna i mitt liv,
då finns det bara ett par med fotsteg.
Jag förstår inte varför när jag behövde
dej som mest så övergav du mej."




Gud  svarade. "Mitt kära, kära barn.
Jag älskar dej och jag skulle aldrig lämna dej.

Under dina svåraste och hårdaste stunder, när du ser
bara ett par med fotsteg, det var då som jag bar dej."


(Mary Stevenson, 1936)

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh ja va fin den är!

2009-07-13 @ 23:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0